Intencje Papieskie

Za współczesnych męczenników
Módlmy się za tych, którzy w różnych częściach świata narażają swoje życie z powodu Ewangelii, aby rozpalali Kościół swoją odwagą i misyjnym entuzjazmem.

Warto odwiedzić

Licznik

Góry uczą pokory?

LSO i Oaza na kolonii w Zakopanym

W dniach od 1 do 7 sierpnia 2016 r. odbyła się kolonia dla Liturgicznej Służby Ołtarza i Oazy z naszej parafii. W wyjeździe wzięło udział 49 osób. Czas ten był możliwością spędzenia wakacyjnego czasu we wspólnocie i pomógł zacieśnić więzi. Ponadto młodzież uczestniczyła w wielu górskich wycieczkach i mnóstwie towarzyszących atrakcji.

Pierwszy dzień turnusu rozpoczął się dla wszystkich uczestników Mszą Świętą o godz. 7:30 w naszej parafii. Zaraz po wspólnej modlitwie o udany wyjazd spod kościoła wyruszył autokar.

Po godzinie 12 dotarliśmy do Krościenka, w którym znajduje się Centrum Ruchu Światło - Życie założone przez ks. Blachnickiego.

Po zwiedzeniu tego miejsca pojechaliśmy do Zakopanego, aby finalnie dotrzeć do miejsca zakwaterowania o godzinie 17:30, po dość czasochłonnym przejeździe przez Zakopiankę.

Następnie po obiadokolacji odbył się pogodny wieczorek, podczas którego wszyscy bawili się i śpiewali. Na koniec dnia odśpiewaliśmy Apel Jasnogórski i udaliśmy się na odpoczynek.

Dzień drugi naszej koloni przyniósł wiele pozytywnych wrażeń i był sposobnością do podziwiania tatrzańskiej przyrody i zakopiańskiej kultury.

Dzień został zapoczątkowany, zaraz po śniadaniu, Mszą Świętą w sanktuarium Matki Bożej Objawiającej Cudowny Medalik na Olczy.

Po Eucharystii wyruszyliśmy na Gubałówkę, gdzie podczas czasu wolnego mieliśmy możliwość podziwiać widoki oraz zakupić pamiątki. Potem zjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym i udaliśmy się do ośrodka na obiad.

Po posiłku pojechaliśmy do miejscowości Murzasichle, gdzie uczestniczyliśmy w niezwykłym pokazie kultury, historii i obyczajów góralskich i zakopiańskich.

Przekaz informacji przez prawdziwego bacę miał formę bardzo żywą i ekspresyjną dzięki czemu trafił do wszystkich odbiorców. Po zakończeniu prezentacji wróciliśmy na kolację, po której odbył się pogodny wieczorek i wspólny śpiew, podczas którego wszyscy świetnie bawili się.

Dzień zakończył się odśpiewaniem Apelu Jasnogórskiego i modlitwą, po której udaliśmy się na odpoczynek, aby nabrać sił na następny dzień.

W trzecim dniu naszego turnusu, zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy na Mszę Świętą, która podobnie jak dzień wcześniej, odbyła się w Sanktuarium Matki Bożej Objawiającej Cudowny Medalik na Olczy.

Zaraz po Eucharystii pojechaliśmy na Krzeptówki do jednej z najpiękniejszych świątyń Zakopanego - Sanktuarium MB Fatimskiej.

Świątynia ta była wzniesiona jako wotum dziękczynne za ocalenie św. Jana Pawła II po zamachu na jego życie i przez niego została konsekrowana w 1997 r. Po nawiedzeniu sanktuarium zarówno w środku, jak i wokół rozległego obejścia, poszliśmy na Krupówki, gdzie podczas czasu wolnego każdy mógł kupić pamiątkę z gór.

Po powrocie do domu wypoczynkowego i zjedzeniu obiadu czekała na nas kolejna atrakcja - wyjście do zakopiańskiego parku wodnego lub na kręgle.

Większość oczywiście wybrała wodne szaleństwo, które trwało 2 godziny. Potem wróciliśmy do ośrodka, gdzie po zjedzeniu kolacji wzięliśmy udział we wspólnym pogodnym wieczorku, a następnie udaliśmy się na odpoczynek po tak intensywnym dniu.

Czwarty dzień naszego wyjazdu tradycyjnie po śniadaniu rozpoczęliśmy Mszą Świętą w sanktuarium na Olczy. Następnie wyruszyliśmy w pieszą wyprawę.

Wraz z przewodnikiem Tatrzańskim - panem Jurkiem Gąsienicą, który zachwycił całą grupę bardzo wesołym usposobieniem - rozpoczęliśmy marsz na górę Kopieniec Wielki (1328 m n.p.m.).

Po prawie 3 godzinach wspinaczki wszyscy zdobyliśmy szczyt i mogliśmy podziwiać przepiękny i rozległy widok, dzięki bardzo dobrej przejrzystości powietrza.

Po krótkim odpoczynku rozpoczęliśmy marsz w dół przez Dolinę Olczyską aż do Kuźnic - dzielnicy Zakopanego, gdzie czekał na nas autokar, którym wróciliśmy do miejsca zakwaterowania.

Łącznie przeszliśmy ponad 16 km i wszyscy poza wiadomym zmęczeniem byliśmy szczęśliwi, że mogliśmy zobaczyć tyle pięknych elementów krajobrazu górskiego.

Po obiadokolacji i odpoczynku, rozpoczęliśmy pogodny wieczorek, na którym bawiliśmy się tańcząc i śpiewając. Na koniec zmówiliśmy modlitwę na koniec dnia, po czym udaliśmy się na wypoczynek, aby się zregenerować.

W kolejnym dniu naszej koloni zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy na szlak turystyczny z przewodnikiem.

Rozpoczęliśmy marsz od Kuźnic, gdzie poznaliśmy historię tej części Zakopanego. Następnie podeszliśmy pod kolejkę na Kasprowy Wierch, z pod której zaczęliśmy wyprawę pieszym szlakiem.

W czasie drogi zatrzymaliśmy się w pustelni św. Brata Alberta, następnie nawiedziliśmy mały, drewniany kościółek w środku lasu. Po dalszym marszu dotarliśmy do Polany Kalatówki położonej na wysokości 1198 m n.p.m., gdzie rozciągają się malownicze widoki na otaczające ją szczyty górskie na czele z Kasprowym Wierchem.

Po krótkim odpoczynku na polanie, poszliśmy dalej wzdłuż niebieskiego szlaku, aby dotrzeć do Hali Kondratowej położonej na wysokości 1341 m n.p.m.

To był finalny punkt naszej podróży choć część osób miła ochotę pójść na Giewont, który był oddalony o zaledwie niecałe dwie godziny marszu, a widok na niego z tak bliska bardzo do tego zachęcał. Ostatecznie zeszliśmy w dół do punktu wyjścia zielonym szlakiem.           Łącznie przeszliśmy podobnie jak w zeszłym dniu ok. 16 km. Po przybyciu do ośrodka i zjedzeniu obiadu pojechaliśmy do Poronina na Mszę Świętą do parafii pw. Marii Magdaleny, z racji pierwszego piątku miesiąca.

Po powrocie z Eucharystii i kolacji odbył się tradycyjnie pogodny wieczorek pełen śpiewu, zabaw i skeczów. Na zakończenie dnia wysłuchaliśmy planu na następny dzień i po wspólnej modlitwie udaliśmy się na odpoczynek.

Ostatni pełny dzień naszego pobytu w Zakopanem przywitał nas deszczową aurą. Jednak deszcz nie pokrzyżował naszych planów. Zaraz po śniadaniu uczestniczyliśmy we Mszy Świętej w sanktuarium na Olczy, po której pojechaliśmy do Parku Wodnego.

Kilka osób, która nie pływało, spędziło równolegle czas na kręgielni. Po dwóch godzinach wodnych zabaw wróciliśmy do ośrodka na obiad, po którym rozpoczął się czas turniejów m.in. w szachy i ping-ponga.

Po wspólnych grach i kolacji zaczęliśmy pogodny wieczorek, podczas którego odbyły się różne skecze i zabawy. Następnie rozpoczął się quiz wiedzy na temat tego, co widzieliśmy i poznaliśmy w czasie wyjazdu. Po zakończeniu konkursu odbył się grill i przerwa na posiłek. Na koniec rozpoczęliśmy podsumowanie turnusu, zostały wręczone nagrody za konkursy, gry i zabawy oraz złożone podziękowania dla organizatorów wyjazdu - ks. Pawła i ks. Tomasza.

Oglądnęliśmy także prezentację multimedialną, która przypomniała nam każdy dzień naszej wycieczki. Następnego dnia, po krótkiej nocy, wyjechaliśmy do Rzeszowa.

Po drodze uczestniczyliśmy we Mszy Świętej w oprawie góralskiej w Poroninie, a następnie zatrzymaliśmy się w Szczawnicy, gdzie mogliśmy napić się wód leczniczych i podziwiać Pieniny.

Wyjazd do Zakopanego był dla wszystkich uczestników niezapomnianą przygodą i niepowtarzalną możliwością spędzenia czasu wakacji.

Będąc w górach mogliśmy podziwiać piękno stworzonego świata, jak również cieszyć się sobą nawzajem zacieśniając wspólnotę poprzez razem spędzony czas.

Z tego miejsca cała wspólnota Liturgicznej Służby Ołtarza naszej parafii pragnie szczególnie podziękować tym którzy wsparli nasz wyjazd poprzez dofinansowanie ? księdzu proboszczowi Władysławowi Kozickiemu i Panu Posłowi Wojciechowi Buczakowi.

Podziękowania także składamy wszystkim parafianom, którzy poprzez organizowane akcje ministranckie dołożyli swoje cegiełki.

Bóg zapłać Wam za dar serca i umożliwienie młodzieży swobodnego wzięcia udziału w wyjeździe.